Народ, що не стискає меч у своїх руках, носить ярмо на шиї... Ще не вмерла України і слава, і воля... Павло Чубинський Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом. Чингіз Айтматов Війна буде повторюватися до тих пір, поки питання про неї буде вирішуватися не тими, хто помирає на полі бою. Анрі Барбюс З москалями нема спільної мови. Степан Бандера Краще вмерти стоячи, ніж жити на колінах. Роман Шухевич







Критерії оцінювання

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
 Види оцінювання.
Основними видами оцінювання є: поточне; тематичне; підсумкове за семестр, перший і другий рік навчання та навчально-польові заняття (збори).
Поточне оцінювання здійснюється на всіх етапах навчальної діяльності у формах: опитування учнів на предмет засвоєння навчального матеріалу; тестового контролю; виконання учнями нормативних прийомів і вправ, письмових робіт; створення навчальних комп'ютерних (та іншого виду) моделей бойових дій і надзвичайних ситуацій, навчальних макетів (мішеней). Необхідність поточного оцінювання визначає викладач.
Тематичне оцінювання є обов'язковим для кожного розділу, оскільки основною структурною одиницею предмета є тема. Оцінка за тему виставляється шляхом узагальнення поточних оцінок за тему з урахуванням оцінок за виконання нормативних прийомів і вправ, письмових робіт, за створені навчальні моделі (макети).

Індивідуальна оцінка.

Рівень компетентності
Бали
Критерії оцінювання якості знань, умінь і навичок учнів
1
2
3
I. Початковий рівень
1
Учень (учениця) може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. Володіє навчальним матеріалом на рівні елементарного розпізнавання і відтворення окремих фактів, елементів, об'єктів, що відтворюються учнем окремими словами чи реченнями з постійною допомогою викладача, виконує лише фрагменти практичних завдань
2
Учень (учениця) фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має поверхові уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність викласти думку на елементарному рівні, має елементарні навички, практичні завдання виконує лише з допомогою викладача
3
Учень (учениця) відтворює менше половини навчального матеріалу, за допомогою викладача виконує елементарні завдання, розрізняє елементи техніки виконання нормативних вимог і здатний виконати незначну їх частину
II. Середній рівень
4
Учень (учениця) знає близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати його не в повному обсязі відповідно до тексту підручника або пояснення викладача, його вміння і навички дають змогу виконувати практичні дії на рівні нижчої межі середнього рівня нормативного часу
5
Учень (учениця) розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення понять, але допускає помилки. За допомогою викладача може логічно відтворювати значну його частину, його уміння і навички дають змогу виконувати практичні дії на рівні середньої межі нормативного часу
6
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу, відповіді його правильні, він може відтворити значну частину теоретичного матеріалу, за допомогою викладача може його аналізувати, порівнювати та робити висновки, здатний виконувати контрольні нормативи на рівні вищої межі середнього нормативного часу
III. Достатній рівень
7
Учень (учениця) виявляє знання і розуміння переважної більшості навчального матеріалу, здатний застосовувати його на рівні стандартних вимог, частково контролювати власні навчальні дії, рівень практичних умінь і навичок дає змогу виконувати нормативи на рівні нижчої межі достатнього нормативного часу
8
Знання учня (учениці) достатньо повні, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки. Самостійно застосовує теоретичні знання для виконання практичних завдань. Виконує нормативи на рівні середньої межі достатнього нормативного часу
9
Учень (учениця) вільно володіє вивченим матеріалом, вміє узагальнювати інформацію, застосовує її на практиці, рівень умінь і навичок при виконанні нормативів відповідає вищій межі достатнього нормативного часу
IV. Високий рівень
10
Учень (учениця) володіє глибокими, міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Виявляє творчі здібності, самостійно визначає окремі цілі власної пізнавальної діяльності, знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх при вирішенні поставлених завдань. Нормативи виконує на рівні нижчої межі високого рівня
11
Учень (учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета, вільно висловлює власні думки, визначає програму особистої пізнавальної діяльності без допомоги вчителя знаходить джерела інформації і використовує одержані відомості відповідно до мети та завдань власної пізнавальної діяльності. Нормативи виконує на рівні середньої межі високого нормативного часу
12
Учень (учениця) має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення, самостійно розвиває власні обдарування і нахили, вміє самостійно здобувати знання, рівень умінь і навичок дає змогу виконувати нормативи на бездоганному рівні та зі значним перевищенням високого рівня нормативного часу
Індивідуальна оцінка визначається:
- 12 балів - якщо не менше 50 % перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється - 12 балів, а решта - не нижче 9 балів;
- 11 балів - якщо не менше 50 % перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється - 11 - 12 балів, а решта - не нижче 8 балів;
- 10 балів - якщо не менше 50 % перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється - 10 - 12 балів, а решта - не нижче 7 балів;
- 9 балів - якщо не менше 50 % перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється - 9 - 12 балів, а решта - не нижче 6 балів;
- 8 балів - якщо не менше 50 % перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється - 8 - 12 балів, а решта - не нижче 5 балів;
- 7 балів - якщо не менше 50 % перевірених нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється - 7 - 12 балів, а решта - не нижче 4 балів;
- 6 балів - якщо 50 % перевірених нормативів (вправ, завдань, питань) оцінюється 6 - 12 балів та один з них - не нижче 3 балів;
- 5 балів - якщо 50 % перевірених нормативів (вправ, завдань, питань) оцінюється 5 - 12 балів та один з них - не нижче 2 балів;
- 4 бали - якщо 50 % перевірених нормативів (вправ, завдань, питань) оцінюється 4 - 12 балів та один з них - не нижче 1 - 3 бали;
- 3 бали - якщо два і більше нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється на 3 бали;
- 2 бали - якщо два і більше нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється на 2 бали;
- 1 бал - якщо два і більше нормативів (прийомів, вправ, завдань, питань) оцінюється, як 1 бал.

Вправи стрільб для індивідуального навчання

Вправи початкових стрільб з пневматичної гвинтівки

1ВПС.Стрільба з місця по нерухомій цілі з положення для стрільби сидячи

Умови виконання:
Ціль - мішень з позначкою "П"(пневматична). Відстань до цілі - 5 м.Кількість патронів - 8 (3 пробних, 5 залікових). Час на стрільбу - не обмежений. Положення для стрільби - сидячи за столом з опорою на лікті.
Оцінка:
12 балів - вибити 45 очок;
11балів - вибити 40 очок;
9 балів - вибити 35 очок;
8 балів - вибити 33 очок;
7 балів - вибити 30 очок;
6 балів - вибити 25 очок;
5 балів - вибити 23очок;
4 балів - вибити 20очок;
3 бали- вибити 15очок;
2 бали- вибити 13очок;
1 бал - вибити  чи рівно 10 очок.

 Метання гранати з розбігу на дальність 
(вага гранати 600 г).
Умови виконання:
Форма одягу — військова, польова. Кількість гранат — 3 шт. Вправа виконується з макетом автомату, який тримається в правій (лівій) руці.
Зараховується краща з трьох спроб.

Оцінка: 
12 балів - 42 м; 
11 балів - 40 м; 
10 балів -38 м;
9 балів - 36 м; 
8 балів-34 м; 
7 балів-32 м; 
6 балів-30 м; 
5 балів - 28 м; 
4 бали - 26 м;
3 балів — 24 м; 
2 бали — 22 м;  
1 бал — 20 м.

Пiдтягування на перекладинi.

Виконується з вису на прямих руках хватом зверху (положення вису фiксується 1-2 секунди). При пiдтягуваннi  пiдборiддя повинно бути вище перекладини.



Рік вивчення
Навчальні нормативи
Юнаки
Рівні компетентності
Низький

Середній

Достатній

Високий
6 рік
10 клас
Підтягування
(кількість разів)
У висі
до 4
4-7
8
11
7 рік
11 клас
Підтягування
(кількість разів)
У висі
До 5
5-8
9
12




Біг на 1км. 

Проводиться на будь-якій мiсцевостi з загального чи  роздільного старту. Старти i фiнiш обладнуються в одному мiсцi.

Загальна контрольна вправа на смузі перешкод.

     Виконується без зброї. Дистанція - 400м. Вихідне положення - стоячи в траншеї: метнути гранату масою 600г iз траншеї на 20м, по цегляній стiнцi (проломах) або по площі (2,6м х 1м) перед стінкою ( зараховується пряме попадання );  при непоподаннi в ціль першою гранатою  продовжувати  метання (не більше 3-х гранат ) до поразки цiлi; за непопадання гранати до результату на фiнiшi додається 5 сек. Вискочити iз траншеї i пробiгти 100м по дорiжцi у напрямку до лiнiї початку смуги; оббiгти прапорець i перестрибнути рiв  шириною 2,5 м; пробiгти проходами лабiринта; подолати паркан; залiзти  по вертикальнiй драбинi на другий (зiгнутий) вiдрiзок  зруйнованого моста; пробiгти по балках, перестрибнути через розрив i зiскочити на землю iз положення " стоячи " з кiнця останнього вiдрiзка балки; подолати три щаблі   зруйнованої драбини i обов"язково торкнутись двома ногами землi мiж   щаблями, пробiгти пiд четвертим щаблем; пролiзти у пролом стiнки; зiскочити в траншею; пройти по ходу сполучення; вискочити iз колодязя; стрибком подолати цегляну стiнку; вибiгти по похилiй  драбинi на четвертий щабель i збiгти по щаблях зруйнованої драбини; залiзти по вертикальнiй драбинi на балку зруйнованого моста; пробiгти по балцi, перестрибнути через розриви i збiгти  по нахиленiй дошцi; перестрибнути рiв шириною 2 м,  пробiгти  20 м, оббiгти прапорець i пробiгти в зворотному напрямку 100 м по доріжцi.
Примітка. Для подолання кожної перешкоди дозволяється не бiльше трьох спроб. Якщо пропущена будь-яка перешкода, порушено умови подолання перешкод, вправа вважається невиконаною. 


Немає коментарів: